Pracownia witraży w Ciekotach k/Kielc - Marcin Krakowiak


    Ceny witraży

    Witraży nie sprzedaje się na metry, na wagę, ani na sztuki.
    Wartość witraża uzależniona jest od wielu czynników, z których wymienię podstawowe:
  1. Rozmiar
        Im większy witraż, tym więcej materiału potrzeba do jego wykonania. Przełożenie wydaje się być proste. Bywa jednak, że witraż mniejszy zostaje wyceniony wyżej niż, dajmy na to, dwukrotnie większy. Ma na to wpływ kolejny czynnik.

  2. Stopień skomplikowania
        Krótko mówiąc, chodzi o ilość elementów i ich kształt. Im bardziej skomplikowany projekt, tym więcej czasu trzeba mu poświęcić. I tu dochodzimy do trzeciego czynnika.

  3. Czas wykonania
        Aby zrobić piękny witraż, nie można się spieszyć. Zajmuje to jakiś czas, a czas, jak wiadomo, to pieniądz. Jeśli ktoś jest zainteresowany czynnościami jakie trzeba wykonać, aby powstał witraż, zapraszam do zakładki "O witrażach". Jest tam opisana technika Tiffany'ego - czyli ta, w której powstaje większość witraży w pracowni Cahaya.

  4. Rodzaj szkła
        O ile takie materiały jak cyna, taśma, profile, patyna mają wartość w miarę stałą, o tyle szkło cenione jest bardzo różnie. Ceny szkła witrażowego rozpoczynają się od stu kilkudziesięciu złotych za metr kwadratowy, a można spotkać takie, którego cena osiąga ponad tysiąc złotych. Cena szkła uzależniona jest od huty i od koloru. Na przykład szkło z huty Spectrum jest tańsze od Uruboros. A jeśli weźmiemy na warsztat wyłącznie szkło Spectrum, to czerwienie będą znacznie droższe od beżów.


        Dlatego trudno wycenić witraż przed ustaleniem rodzaju i kolorów szkła.


    Podsumowując: wycenę witraża robi się po jego zaprojektowaniu i ustaleniu materiałów jakie będą do niego użyte.
    W pracowni Cahaya wstępny projekt (szkic) jest bezpłatny. Na jego podstawie można w przybliżeniu ocenić wartość pracy.

    Dla jako takiego zorientowania się w cenach, polecam zakładkę "Galeria". Są tam fotografie zrealizowanych projektów wraz z ich wartościami.



III   2012   III